Značka Solognac: Od myslivců pro myslivce

V minulých příspěvcích jste se již mohli seznámit například s turistickou značkou Quechua nebo Simond. Nyní přinášíme, zejména milovníkům přírody a lovu, další značku: Solognac. Ta vznikla ve Francii roku 1999 pod sportovním řetězcem Decathlon. Odborníci v ní navrhují vybavení pro lovce a sportovní střelce po celém světě. Pojďte se s ní seznámit blíže!

Kateřina Tlachová
10/09/2021
Značky a inovace

HISTORIE ZNAČKY SOLOGNAC

Jak již bylo zmíněno, značka Solognac vznikla na přelomu 20. a 21. století jako další ze značek Decathlonu. Solognac má v nabídce širokou škálu produktů, jako jsou myslivecké doplňky, oblečení, příslušenství či boty. Aby tyto výrobky uspokojily požadavky každého lovce, na každý typ lovu se designéři zaměřují zvlášť. Základním pilířem pro tým pracovníků Solognacu je navrhovat produkty tak, aby byl lov bezpečný a odpovědný vůči přírodě. A to není jen pouhá fráze, tyto hodnoty jsou pro firmu důležité. Z toho důvodu se některé produkty vyrábí z eko materiálů, které jsou šetrnější vůči přírodě. V řadách zaměstnanců totiž nejsou jen inženýři, ale také samotní myslivci, kteří sdílí vášeň a vytváří produkty tak, aby oni sami byli během lovu spokojení. 

Ve značce byste se setkali s více než 70 nadšenci, kteří pracují na více než 20 různých pozicích. Produkty jsou odolné a propracované, aby zjednodušily aktivity v přírodě a vydržely při pravidelném používání. Na druhou stranu se značka snaží udržet co nejnižší cenu, aby tento „sport“ byl dostupný opravdu každému. 

OD NÁPADU PO VYSTAVENÍ PRODUKTU

Jak takový vývoj a výroba u celosvětového řetězce probíhá? V počáteční fázi naslouchají inženýři, modeláři a designéři potřebám lovců a podle toho vytváří první návrhy. Ty ale nezůstanou jen na papíře. Díky dostupným technologiím (jako je např. 3D tisk) mohou rychle ztvárnit první prototypy. Ty se následně testují, a to nejen v laboratoři za pomoci robotů, ale i v reálném prostředí, což je důležitá součást testovacího procesu. 

V okolí Gironde, kde má značka své vývojové centrum, je možné provozovat všechny druhy lovu, takže oblast představuje ideální místo pro zkoušení produktů. Testy provádí zkušení lovci či myslivci a na základě jejich zpětné vazby je produkt případně přepracován, aby byly vychytány i nejmenší detaily. Když výsledný návrh modelu splňuje všechna kritéria kvality, trvanlivosti a funkčnosti, už mu nic nebrání v přesunu do další fáze samotné výroby.

JAKOU ROLI HRAJÍ INOVACE

Týmy pracují i na zlepšování, inovaci výrobků z předešlých sezón. Právě cenné zkušenosti od mnoha uživatelů, kteří hrdě používají výrobky od Solognacu v různých ročních obdobích, pomáhají posouvat technicitu a kvalitu produktů dál. Prostřednictvím těchto výrobků značka naplňuje hodnoty, jako jsou bezpečnost, trvanlivost a ochrana přírody či živočišných zdrojů. Manažeři ve značce pročítají zpětné, konstruktivní komentáře od všech myslivců, kteří produkty používali. Pokud se tedy někdo vášnivě rozepíše a poskytne na webových stránkách recenzi k produktu, může významně přispět k jeho zlepšení.

INOVATIVNÍ PRODUKTY

Produkt, který je toho důkazem, je nůž pro Bushcraft. Jedná se o vynikající, robustní nůž, který je vhodný pro všechny outdoorové aktivity, a to díky pevnému tělu z oceli D2 a délce čepele 15 cm. I přes tyto parametry je jeho hmotnost pouhých 460 gramů. Nůž je vhodný pro všechny druhy aktivit od sekání větví po přípravu masa v přírodě. Součástí nože je křesadlo, které se vám může hodit. Stojí také za zmínku, že byl vytvořený ve spolupráci s mnoha youtubery – bushcraftery po celé Evropě. Na francouzský trh byl nůž uveden v roce 2020 a nyní je dostupný v mnoha dalších evropských zemích včetně České republiky. 

Dalšími produkty, které stojí za zmínku, jsou například puškohledy. Ty jsou voděodolné a mají protizamlžovací čočky. Díky šířce čočky a těla mají velmi dobrou světelnost, která je při lovu důležitá. První verze puškohledů Solognac byla na trh uvedena v roce 2017 a nyní je vyvinuta 3. řada! Ta je speciálně navržena na naháňky a pro rychlé zaměření na cíl. Puškohledy byly většinou testovány pro typické evropské ráže, ale dostalo se i na ty nejsilnější, dosahující až 375 H&H Mag. Díky všem testům mají za přívětivou cenu opravdu dobrou kvalitu a jednoduchý design. Nejlepším modelem v řadě je puškohled 3-12×50, který je určen pro střední až dlouhé vzdálenosti a to až na 600 m. Je vhodný na lov a sportovní střelbu.

Nabídka Solognacu je opravdu široká. Vyzkoušejte výrobky francouzských vývojářů a sdílejte radost z lovu!